Znak Spartaku

Masarykova 228, 400 01 Ústí nad Labem, IČO 44554222
Znak Spartaku
Soutěže žáků - Mistrovství Čech a ČR

S perspektivou do budoucna aneb jak mladší žáci sbírali zkušenosti na MČR klubových týmů.

Po úspěchu na krajském přeboru, kdy náš tým žáků do 12 let vybojoval ve Štětí stříbro, jsme odcestovali na jižní Moravu do Kyjova s týmem, který skoro celý bude tuto kategorii hrát i v roce 2012.
  Cesta

Půlka týmu se mnou v pátek dopoledne autem a zbytek s paní Kalinovou vlakem (večer přijede druhé auto p. Pavelky, zpět již všichni dvěmi auty); Vlak do Prahy se zpožděním, ani když průvodčí volala do Prahy, aby vlak vyčkal na Brno, zachovaly se České dráhy "standartně" a tak vlak nepočkal ani minutu a o 2 minuty ujel. Naštěstí paní Kalinová zajistila přes paní Ledererovou (má firmu v Brně) auto, které je včas odvezlo z nádraží na zahájení v 16.hodin.
   Podmínky

Tropické páteční odpoledne, pěkný Dům kultury, v sále klimatizace, ale při 28 družstev po 6 hráčích stíhá jen okrajově. Venku, na pěší zóně nádherného náměstí, však kašna s tekoucí vodou, hojně využívaná účastníky.
   Páteční 2 kola
  Každá výhra našeho mladého týmu bude úspěchem jsme nasazeni 26. z 28 týmů a přes tyto tropy se každý  snaží odvést na šachovnici maximum. Prohra 2:4 a výhra 5:1 je slušným začátkem.
   Fotbálek večer a ráno
  Večerní  ranní fotbálek poslouží k regeneraci. Večer připraví paní Kalinoví chutné "švédské stoly".
   Sobotní soupeři první desítky a stejně silní soupeři.

Na soupeře první desítky nestačíme, 3x prohrajeme, porážíme však soupeře nasazené také na konci startovní listiny a patří nám 20. pozice. Zmrzliny a osvěžení v kašně tlumí podmínky, které v našich zeměpisných šířkách obvykle nepanují.
   Podvečerní koupaliště
  Zatímco snídaně a obědy jsme si  zajistili v Domě kultury, večeře si vyrábíme sami. V podvečer navštěvujeme koupaliště v 15 km vzdálené Strážnici. Tobogan je velmi oblíben. Nsleduje nákup potravin a opět "švédské stoly":
  Bouřka
 Devastující bouřku, která se přehnala Jižní Moravou večer naší výpravu pod vedením p. Pavelky zastihne až pozdě večer na ubytovně, paní Kalinová a já jsme bezpečně ukryti v bunkru (tedy ve skípku), kam pozorní jihomoravští pořadatelé vedoucí týmů pozvali.
  Neděle - závěr
   Nejprve silnější Hradec, po statečném výkonu 3:3 (kapitán týmu Petr Goč skvělou hrou v koncovce srovnává na 3:3) a v poslední kole derby s Povrlami (pozor, byly předtím pátí na finále ČR ZŠ 1.stupně!). Po velmi dramatickém utkání za stavu 3:2 udrží Jirka Jírek remis v koncovce s pěšcem méně proti Pechovi, který má zatím 8 bodů z osmi. Posunujeme se tak na 16.pozici.
   Oběd, vyhlášení a odjezd s plno zážitky a zkušenostmi. Řekneme si , že z rok, za dva zabojujem o medaile. Naposledy v kategorii jen Petr Goč, naopak za rok již bude hrát Vašek Soukup.
   Sestava - výsledky
1.š. :Gusta Brejník (host, roč. 2000) 5 z 9. Proti nejsilnějším soupeřům ukázal co umí.
2.š. : Petr Goč 3,5 z 9 (1998). Koho dát na druhou ? Skvělá volba. Petr rozhodl důležité zápasy.
3.š. Eliška Kalinová 2 z 9 (2000). Třetí by byla silná pro každého, Elišce chyběl často čas, raději hraje delší partie.
4.š. Jirka Jírek 4 (2000). Sice občas hrubší chyba, ale i zazářil a rozhodl poslední zápas.
5.š.Berik Pavelka 7 (2001). Přišel do týmu letos, skvělý výkonostní vzestup, sedm bodů a norma 3.VT.
6.š. Dan Balín 4 (2003). Nejmladší člen týmu, hraje šachy teprve rok, dokázal 3 partie vyhrát.